Anysor's Blog


Tort cu nuci

Posted in retete de anysor pe Decembrie 22, 2009

Mie personal nu imi plac cremele gretoase cu unt sau margarina, asa ca eu umplu torurile mele cu budinca de ciocolata e mai usoara si nu imi cade greu la stomac .Blatul uneori daca am timp il fac in casa alteori il cumpar gata facut .
Pentru blat pandispan avem nevoie de :
5 oua
1 cana zahar
1 cana faina
5-6 linguri ulei
1/2 plic praf de copt
zahar vanilat
Se bate albusul cu zaharul spuma ,galbenusul se freaca cu uleiul separat si se adauga peste albusul batut ,adaugam praful de copt ,zaharul vanilat si faina (daca vrem ca blatul sa fie de cacao punem si cacaoa tot acum eu il fac alb pentru ca ,crema este de ciocolata dar poate sa fie si de vanilie sau alta aroma )se amesteca toate si se pun intr-o forma unsa inainte si tapetata cu faina sau puneti hartie de copt in cuptorul incins ,cand este gata se lasa sa se raceasca inainte sa fie taiat in trei parti egale
Pentru crema avem nevoie de :
1 l Lapte ,2 plicuri budinca ,zahar si nuci pisate sau taiate marunt ,crema se prepara exact cum scrie pe plic ,se lasa sa se raceasca putin inainte sa umplem blatul dar sa mai fie putin calduta ,deoarece cand budinca se raceste de tot formeaza o pojghita la suprafata si este mult mai greu sa o intindeti uniform pe blat,insiropati blatul si intindeti crema ,puneti nuci presarate peste crema si tot asa ,la sfarsit puteti sa il ornati cu frisca
Siropul il fac cu apa ,zahar(dupa gustul fiecaruia ,eu pun cam 2-3 linguri ) ,esenta de rom pe aragaz pana se topeste zaharul si rezulta un sirop cu care insiropam blatul

Pofta buna !

Lasă un răspuns

