Anysor's Blog


Experimente florii

Posted in flori de anysor pe Ianuarie 19, 2010

De ceva vreme citesc situl egradini si am tot citit eu despre insamantari , bulbii si cum in primavara asta imi doresc sa imi amenajez gradina la casuta cea noua am zis sa ma apuc de experimente ca ma cam mancau degetele ,zis si facut chiar daca eram constienta ca e prea devreme pentru insamantari eu tot m-am apucat de treaba ,asa ca am pus seminte de lobelie (lobelia erinus pendula ) am pus primul plic nimic ,am pus al doilea plic nimic, eu nimic nu ma las batuta asa ca am pus si din al treilea plic jumatate de data asta nu le-am pus si folie deasupra ca o mini sera si surpriza dupa o saptamana au inceput sa scoata capul firav ,sunt prea timide ca se vada in poze mai asteptam

am cumparat bulbii de zambile si de narcise si au inflorit ambele asa ca desi afara ninge la mine in casa miroase a primavara😀

am citit tot pe site ca daca ai busuioc in casa si in gradina nu mai ai tantari si ce credeti ca am luat cand am ajuns prima oara la market bineinteles seminte de busuioc ,le-am aruncat pur si simplu deasupra in ghiveci ,am pus folie si ieri surpriza se vad mustacioare😀

am mai pus seminte de panselute (viola wittrockiana) ,dupa am citit ca trebuie insamantate vara cam in luna a 6-8 pentru anul urmator ca sa aiba flori mari altfel fac florii mici si anemice,era trecut si pe plic dar daca nu am citit asta e ,prima oara le-am pus pur si simplu a fost esec pe linie ,apoi le-am pus la germinat in apa calda vreo 4 ore si dupa vreo doua saptamani au iesit cam noua fire sunt deja la a patra frunzulita sunt intradevar cam mici si cam anemice dar as fii foarte fericita daca macar una ar ajunge sa infloreasca

dupa am pus seminte de florii de piatra(portulaca grandiflora) au rasarit toate si la fel de repede sau si tuflit toate ,m-am documentat si am aflat ca e mult prea devreme pentru ele ,mai astept am mai pastrat seminte la fel am patit si cu petunilile (petunia hybrida) au iesit toate si la fel de repede sau si tuflit ,nu au avut lumina suficienta

am pus seminte de impantiens(Impatiens walleriana ) dupa 7 zile se vad cam doua mustacioare ca isi fac aparitia ,am inteles ca si ele la fel ca si lobeliile sunt cam pretentoiase si nu prea au rata mare de rasarire

am pus un bulb de gloxinie pe care il aveam si a rasarit deja ,are cam doua frunzulite mici

am luat seminte de la o Rodie si am pus intr-un ghiveci dupa ce am citit tot pe egradini ca in doi ani poti sa ai si fructe ,deocamdata nu se vede nimic e prea devreme

cum de ceva vreme am descoperit pomelo si imi place foarte mult am pus si cateva seminte de Pomelo sa vedem daca iese ceva ,cam astea sunt experimentele mele deoacamdata,mai am Imortele si un plic de Amestec anual pitic pentru jardiniere dar le pastrez pentru primavara ,pe masura ce timpul trece si ele se fac mai mari am sa revin cu poze


Lasă un răspuns

