Anysor's Blog


Insamnatari de primavara II

Posted in flori de anysor pe Februarie 16, 2011
Tags: , , , , , , , , ,

Am insamantat lupinul si o saptamana nu s-a intamplat nimic ,am cautat pe egradini si am aflat ca incolteste la intuneric ,l-am mutat si in doua zile aveam primul firisor de lupin ,acum am destui puisori  fata de anul trecut cand nu au rasarit decat 3 fire

Cu petuniile am crezut ca anul asta am dat gres ,le-am reinsamantat si dupa aproape o luna de la prima insamantare au binevoit sa rasara ,urmeaza sa le raresc pentru ca sunt cam dese dar sa mai creasca putin

in ghiveciul mic sunt petuniile ,mai am inca doua ,acolo sunt ceva mai multe

Despre imortele nu am prea multe sa spun ,le aveam de anul trecut ,nici nu am crezut ca mai sunt viabile ,le-am aruncat pur si simplu intr-un ghiveci si am avut bucuria sa vad ca au rasarit aproape toate ,cam firave ,le-am repicat azi sper sa devina mai „zdravene ”

imortelele sunt  cele din  dreapta

Gura leului a rasarit foarte greu ,am reinsamantat de doua ori pentru ca nu mai aveam rabdare ,dupa am  citit ca rasar greu si acum am o mica padure

Echinaceea si liatrisul le-am insamantat mai tarziu dar sunt foarte harnicute si recupereaza rapid ,nu au inca cea de-a doua frunzulita (cea reala)dar nu mai au mult

Rosiile cherry mi le-am dorit mult si nu am avut rabdare sa caut seminte prin magazine ,asa ca am cumparat o caserola de rosii pentru consum si am adunat semintele de la ele ,le-am spalat bine de pulpa de la rosii pana au ramas albe si curate ,le-am uscat pe un servetel si dupa doua zile le-am insamantat si arata asa (azi le-am repicat si erau putin culcate la poza ,dar si-au revenit )

Panselutele au fost pretentioase rau  anul asta ,le-am pus si bere inainte de insamantare in pamant ,le-am pus la inmuiat in apa calduta si abia azi dupa aproape o luna am vazut cateva seminte  care se pregatesc de treaba

Cel mai mare esec pana acum este caldarusa ,care nu vrea cu nici un chip sa rasara ,am pus semintele la frigider ,le-am pus folie deasupra ,nimic pana acum nici macar un semn ,dupa aproape o luna de la insamantare

Cea mai mare reusita pentru mine anul asta este levantica  ,pe care mi-o doresc de mult si nu reuseam sa am macar un firicel ,stiam ca este pretentioasa ,daca as fii gasit la ghiveci nu ma mai chinuiam cu semintele dar acum ma bucur ca am mai incercat si anul asta pentru ca am avut succes .Am cumparat seminte mai scumpe ,le-am pus la frigider ,dpa insamantare le-am pus folie deasupra si le-am dus la intuneric si supriza a venit la cateva zile cand am vazut cateva firicele mici in ghiveci ,sper sa reziste si sa am macar 2 plante pe care sa le transfer in gradina ,desi eu le-as vrea pe toate  ,sunt cam firave si pana nu vad al doilea rand de frunzulite nu pot sa ma bucur pe deplin

Despre restul o sa revin cu un alt post zilele urmatoare

5 Răspunsuri to 'Insamnatari de primavara II'

Subscribe to comments with RSS sau TrackBack to 'Insamnatari de primavara II'.

  1. victoriacus said,

    wow,dar ai rasaduri mai mari decat ale mele.Sa-ti traiasca.
    Din pacate eu nici nu prea am spatiu,asa ca ma limitez doar la cateva in casa.Dupa 10 Martie,cand voi face rasadnita de afara,voi pune de toate.Deocamdata sper sa reusesc sa le mentin pe cele din casa sanatoase

    • anysor said,

      Bine ai venit ,si eu m-am limitat ,mai am o gramada de seminte ,loc la geam nu mai am ,restul afara cand s-o incalzi ,sunt maricele ca m-am cam grabit am crezut ca vine primavaraaaa

  2. gabriel said,

    De vreun an de zile tot „intentionez” sa plantez echinaceea purpurea sau angustifolia , dar zici ca-i vreo planta „interzisa” de nu gasesc deloc seminte…
    Voi de unde le-ati cumparat?!
    Anul asta m-am „inarmat” cu seminte de lavandula oficinalis(si n-am „tupeul” sa o plantez in ghiveci;astept caldura aia „adevarata” si daca iese bine daca nu,asta e,mai incerc la anul), salvie, busuioc,roinita(melisa) si ma gandeam sa plantez si valeriana oficinalis dar si in cazul ei este aceeasi „poveste” ca la echinaceea; nu gasesc deloc seminte sau rasaduri ceva…
    Daca aveti vreo informatie si doriti sa ma ajutati ,raspundeti aici; voi urmari atent in fiecare zi site-ul acesta!
    Mentionez ca am unde sa plantez plantele chiar si un solar de aproximativ 75 metri patrati+ 5000 metri patrati teren la tara special pentru „din-astea”🙂 !
    Va multumesc mult!

  3. Lina said,

    Ce bine ca ai pus poza cu rasadurile de gura leului. Am crezut ca a crescut buruiana in ghiveci in loc sa iasa floricelele, dar acum stiu ce este acolo🙂 Multumesc!

    • anysor said,

      Cu placere! Sa te bucuri de floricele ,ale mele sunt pline de flori acum si sunt rezistente


Lasă un răspuns

